2013. november 29., péntek

Megtetszett az egyetemes tervezet...

Miért tetszik az egyetemes tervezésű gondolkodás, mint mozgalom…

Amikor elolvastam az egyetemes tervezés weboldalán lévő információkat, teljesen el voltam ájulva az ötletektől, tervektől, meg amennyi gondolattól, ami a weboldalon megfogalmazódott.

Mi az egyetemes tervezés:

Az egyetemes tervezés lényege, hogy a lehető legtöbb személy számára, az ember teljesítőképességének korlátozottsága szempontjából 5 fő fogyatékossági csoport számára is (a mozgásukban-, a látásukban-, a hallásukban és beszédképességeikben, az értelmi képességeikben akadályozott személyek és autisták) biztosítható egyenlő esélyű hozzáférhetőséget teremtsenek.

A blog bejegyzésem címében benne van a mozgalom szó. Azért írtam oda, hogy mozgalom, mert mikor elolvastam a weboldalt, úgy érzetem magam, mint ha egy mozgalom tagja lennék, ahol olyan emberekkel vagyok körül véve gondolatok függvényében, akik azért tevékenykednek, hogy az akadálymentesítést olyan fokozatra emeljék, hogy az minden ember számára, akik elhatározzák, hogy el akarnak érni valamit, abban sikerre jussanak, vagyis elérjék céljaikat.  És itt az egyszerűbb sikerektől gondolok egészen „a néha azt hisszük soha be nem teljesülendő” sikerekre.

A weboldalon a példák rovata tetszett a legjobban.


Amikor a középületek akadálymentességéről olvastam, akkor elgondolkodtam azon, hogy vajon, ha a vizsgaidőszakban minden jó lenne, és Január közepén végeznék a vizsgáimmal, akkor végig elsétálnék a Bentinck Street 17. szám alatti épülettől a 23 szám alatti épületig tartó utcácskában, hogy az élmény ne csak a képzeleteimben, hanem valós élményként jelenjen meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése