2013. december 8., vasárnap

Kurzuson szerzett tapasztalataim megosztása Anyával

Kedves Anya!
2013.12. 3-án volt az utolsó IKT és web 2.0 a gyógypedagógiában kurzus órám. Eleinte nekem sem jelentett szinte semmit az IKT és web 2.0 fogalma, de mára már tisztábban látom a dolgokat.
Az IKT az infokommunikációs eszközöket jelenti, a web 2.0 pedig internetes szolgáltatások gyűjtőneve, ilyenkor a felhasználók közösen készítik a tartalmat, amit meg is osztanak egymással. 
Te is pedagógus vagy, én is az leszek, úgy gondolom, hogy sok hasznos információval tudlak ellátni ezekkel az eszközökkel kapcsolatban, hogy az órád a mai tanulók igényeit 100 %-ig kielégítse. 
Nekem a legjobban a web 2.0-ás eszközök megismerése tetszett a legjobban, a közösségi oldalak, a videómegosztó portálok és a Google különböző alkalmazásainak megismerése, és felhasználása egy tanórán belül. 
Levelem ezen részében szeretnék Neked ötleteket adni a tanórádhoz. 
Google Drive: fájlok tárolását, szinkronizálását és szerkesztését teszi lehetővé
Tanórai felhasználása: nép- és honismeret órán írjanak egy közös fogalmazást; németajkú országokról írjanak ismertetőt; írjanak párbeszédet egy szituációhoz, amit később el is játszanak az órádon
Google Maps: internetes térképszolgáltatás
Tanórai felhasználása: nép- és honismeret órán belül keressék meg, hogy honnan telepített a családokat hozzánk; németajkú országok városainak megkeresése, nevezetességeinek megkeresése; Magyarország városainak megkeresése, nevezetességeink megkeresése és leírása; közlekedés témakörben szemléltetés
Blogger.com: blogpublikáció
Tanórai felhasználása: minden óra után írjanak önreflexiót, hogy mit tanultak, mi volt számukra érdekes az adott órán; beadandó dolgozatok önálló elkészítése
Google.com: internetes keresőrendszer
Tanórai felhasználása: keressenek meg képeket, videókat, internetes oldalakat az adott témával kapcsolatban
Youtube.com: videómegosztó oldal
Tanórai felhasználása: német zenék meghallgatása, dokumentumfilmek megnézése 
Facebook.com: közösségi oldal :)
Tanórai felhasználás: A helyedben már régen alapítottam volna egy zárt csoportot a tanulóiddal, hogy ott tudjatok egymással kommunikálni. Időpontok, határidők megosztása velük, dolgozatok időpontjának ismertetése, házi feladatokra emlékeztetők írása. Ezzel a módszerrel kiküszöbölhető, hogy valaki azt mondja, "Jaj, tanár néni én nem tudtam."
Kedves Anya, remélem felkeltettem ezzel az érdeklődéset ezen alkalmazások iránt, és alkalmazni is fogod őket a közeljövőben. Nekem sokat segített a kurzus, biztosan fogom használni a tanult ismereteimet a jövőben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése