2013. október 26., szombat

Szabó Mónika-Virányi Anita: Tanítási és tanulás virtuális környezetben-beszámoló egy virtuális csoportfoglalkozás kísérletéről című cikk elemzése

Szabó Mónika - Virányi Anita: Tanítási és tanulás virtuális környezetben - beszámoló egy virtuális csoportfoglalkozás kísérletéről c. cikk elemzése

Amikor számomra valami virtuális, akkor kettő szó jut eszembe egyből. Nem a szabadban. Bizony, azt gondolom elsődlegesen erről a tevékenységről, hogy ez nem a szabadban történik. Ettől persze nem tulajdonítok negatív jelzőt ennek a tevékenységnek, mert jómagam mostani hétköznapjaimat az iskolán kívül a szobámban töltöm. Itt persze nem arról van szó, hogy nem tekintem társadalmi embernek magam, és szeretek betokosodni és a szobám rabja lenni, hanem egyszerűen az elmúlt heteim most ezt az időszakot hozzák el számomra.

A cikkben elhangzott első részben való állítások, hogy mit gondolnak, mások erről a tevékenységről sem egyezik az én véleményemmel. Nem tartom értelmetlennek, öncélúnak az SL-t. Érdekesnek, hasznosnak és sokoldalúnak találom.

Arról, hogy mi a Second Life, arról én most nem szeretnék külön írni, a cikkben minden jól meg van fogalmazva róla. Én inkább arról szeretnék írni most, hogy nekem mitől lesz Second Life, számomra mi benne a Second Life, vagyis miért érzem egy másik világban(második világban) magam tőle.
Az eheti tanórán a tanárnő által egy kis időre belekukkanthattunk a Second Life programba.
A tanárnő avatarján keresztül az ELTE-PPK kampuszából teleportálhattunk a Stanford egyetem kampuszába.

A teleportáláson kívül, minden valósszerűnek tűnt. Ezt persze nem zárja ki az, hogy, ha Kaliforniába járok, nem megyek el, megnézi a világ egyik leghíresebb egyetemét, a Stanfordot.  Amikor beléptünk a botanikus kertbe láttuk az ott való térképet, ami az egész Stanford épületeit, helységeit megmutatta, hogy mi merre van, ezek alapján, már a Stanfordi kirándulásom fontosabb célállomásait is meg tudnám tervezni, hogy amikor ott járok, ne akkor keljen kitalálnom mi merre van. És pont ettől volt valóságszerű. Egyszerűen csak a számítógépes kép lebontás volt az, ami elvette az eszemet attól, hogy nem a valóságban érezzem magam.
A hat hetes foglalkozási  programot olvasva, most jövök rá, hogy lehet az egyik héten szívesen részt vennék.   Legjobban ez a része, ami érdekelne: “És te hogy nézel ki?”  - Virtuális megjelenésünk formálása: az avatar kialakítása. Ez a második alkalom, mikor is az avatarokra fókuszálnak, és praktikusan tanulják a SL lehetőségeket a figura alakítására, közben beszélgetnek arról is, hogy a valós identitáshoz hogyan kapcsolódik az a virtuális identitás, amit az avatar szimbolizál.

De az első alkalom történései is igen érdekesnek bizonyulnak. Például már az ismerkedő csoportalakulás után, ahol magáról a virtuális környezetről, a ki-miért-jött motivációkról, a saját avatarokról zajlik beszélgetés, illetve a SL-beli mozgás gyakorlására is játékos, csapatépítő feladatokat használata.
Fontos, hogy itt egyszerre több személy lesz porondon mindenki estében kettő biztosan, lesz maga a személy/ember, aki jelentkezik erre a programra, és lesz az általa megalkotott avatarja.
Ha résztvevője lennék ennek a programnak, akkor elsőként biztos feltenném magamnak a kérdést, mi szerint: Szeretném, hogy olyan legyen az avatarom, mint én vagy nem?!


A válaszom az lenne, hogy igenis meg nem is. Szeretném, ha részben olyan lenne, mint én magam, mert ebben a játékban pont ez a lényeg szerintem, hogy magunkat is tudjuk adni. Viszont teljes egészében nem szeretném, hogy olyan legyen, mint én ,mert még egy olyan ember nincs mint én, belőlem csak egy van, és ezt szeretném nem csak a való világban igaznak tudni, hanem a Second Life-ban is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése