2013. szeptember 28., szombat

Kisebb betekintés a blog világába

A blog világa

A használat oldaláról a webtartalom közösségi jellegének erősödése emelhető ki. Exponenciális trendeket mutatnak a wiki- és a blog- bejegyzések és a készítők számáról szóló jelentések. Hihetetlen mértékben megnő a webtartalmat minősítők, kommentálók és létrehozók száma.

Jártasságom a blog világában
Először is szeretném elmondani, hogy nem ez az első blogom, amiben én is tag vagyok, és bejegyző is, tehát aktív használó.
Sportolási múltam kapcsán találkoztam először a bloggal, mint interneten elérhető kommunikációs közlési formával. Számomra ugyanis ezt jelenti a blog. A floorball csapatomban, amiben jelenleg már aktívan nem szerepelek, az évek során indítottunk egy blogot, amiben minden csapattagnak egy hete állt rendelkezésére, arra, hogy napi szinten megoszthasson bármit a csapattal, magáról vagy éppen az aktuális dolgairól a blogon keresztül bejegyzés formájában. Zenés videók, képek, cikkek, valamint a csapattagok által írott szöveges formátumok közül mindegyikével találkoztam, persze mindegyik másról szólt, amit az adott csapattag írt.
Szerettem a blogot. Szerettem, mert tudtam, hogy ez egy zárt egység, a résztvevők ismertek, és nem érhet meglepetés, hogy valaki olyan is bele olvas, akinek semmi köze a csapathoz. Ezek mellett rengeteg mindent megtudtunk egymásról. A bloggal való eddigi tapasztalataim, tehát pozitívak, sok színű feltáró, és érdekes.
Persze azt a blogot nyilván teljesen más volt írni, mint ezt a blogot. Itt kötöttek a lehetőségek, a szabad gondolkodásomra oda kell figyelnem, nem írhatok le akármit, és most is kicsit azt érzem nem teljes egészében vagyok a témában, kicsit mintha megint mellé beszélnék, de azt gondolom ehhez még idő kell, és majd hétről hétre közelebb leszek az elvárt kritériumokhoz.

Tényleg sokan blogolnak…

Tegnap az interneten olvastam utána, mi szerint: „A blog népszerűsége töretlenül emelkedik. A 475 millió aktív internethasználó 72,8 százaléka számolt be róla, hogy rendszeresen olvas valamilyen blogot – derül ki UniversalMcCann amerikai médiaügynökség felméréséből. A megkérdezett 45 százaléka, összesen 184 millió úgy nyilatkozott, hogy ő maga is indított már blogot, ami 14 százalékos emelkedés tavaly június óta. A legmagasabb, 70 százalék feletti arányt Dél-Koreában (71,7 százalék), Tajvanon (70,9 százalék) és Kínában (70,3 százalék) mérték. A bloggerek száma szerinti listát Kína vezeti 42,5 millióval.” Magyarországon kivételesen alacsony, alig 8 százaléknyi a blogger az aktív internetezők között.

Az utolsó mondaton én úgy gondolom nincs min meglepődni. Maga Magyarország technológiai fejlettsége a többi országéhoz képest gyerekcipőben jár. A húgommal beszélgettem pont tegnap, amikor ő mesélte nekem, hogy egy internetes oldalon olvasott, arról, hogy Amerikában már kihoztak olyan intelligens mosógépeket a piacra, amik beállítják a megfelelő programot ahhoz a ruhához, amit beraktak a gépbe, és ha rossz programot állított be az illető, akkor a gép ezt jelzi. Erre én csak ennyit mondtam: „Hát ilyen gépek is csak Amerikában lehetnek, itthon biztos nem”. Persze ennek nem sok köze van a bloghoz, csak úgy érdekességként írtam ide. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése