2013. szeptember 29., vasárnap

IKT és hatásai

Kedves Olvasók!

Szeretettel köszöntök mindenkit, aki erre tévedt.  Pár gondolkodtató, illetve érdekes információt szeretnék megosztani az infokommunikációs eszközökről és a gyakorlati tapasztalataimról. 

Szeretném az egészet a legelején kezdeni, szóval kicsit értelmezném ezt az elsőnek talán bonyolultnak tűnő szót.
Az infokommunikáció fogalma az informatika és a kommunikáció egyvelegét jelenti. Így kicsit könnyebb. Információt osztunk meg informatikai-technikai úton. Pár eszközt megemlítek, így már biztosan egyértelmű lesz. Idesorolhatjuk a telefont, televíziót, rádiót, számítógépet és nem utolsósorban az internetet. Célja ezeknek az eszközöknek az információ gyors, egyszerűbb átvitele.
Most kicsit nézzük meg azt, hogyan jutottunk el  pontosan idáig, hogy ilyen szuper tárgyakkal lett könnyebb az életünk. Ahhoz, hogy ezek a folyamatok ma mind megvalósuljanak, köszönetet kell mondanunk számos tudósnak és feltalálónak, akik lehetővé tették nekünk mindezt. Először  az emberiség elkezdte használni az elektromos áramot. Hatalmas változást hozott szépen lassan magával és ennek hatásait most is érezzük. Megjelent idővel az első távíró, telefon és rádió, amik a ma általunk használt szuper eszközöknek az alapjai. A XXI. század elejére pedig elterjedt az internet használata is és nagyjából meg is érkeztünk.
 A mindennapjaink szinte elképzelhetetlennek tűnnek egy telefonbeszélgetés, esti tévénézés vagy akár internetezés nélkül. Otthon,az utcán, a metrón, buszon, munkahelyen, az iskolában mind jelen vannak ezek a készülékek és elkerülhetetlen, hogy ne használjuk őket.
A mai világban nagyon nehéz megélni nélkülük és bátran kijelentem, hogy többségük létszükségletté vált. 
Ahhoz, hogy 2013-ban el tudjam végezni az egyetemet rendelkeznem kell e-mail címmel, ami maga után vonja az internet használatát. A vizsgákra, órákra való jelentkezés mind a weben megy végbe, és ha ez még nem lenne elég, minden fontos információt itt közölnek velünk: elmarad az óra, teremcsere stb. A tananyag  és a számonkérés témája is itt jut el hozzám pontosan. Ez elsősorban jó így nekem és a tanáraimnak is, de mi van, ha egy hétig nem nézek e-mailt vagy neptunt? (Ezt majd a következő írásomban kifejtem.) Ezzel csak szemléltetni szeretném, hogy valóban mennyire nélkülözhetetlenné vált az internet. 
Valamelyik nap a kismacskám elrágta a „szuperokos” telefontöltőmet (sajnos annyira még nem okos, hogy magától feltöltődjön, de ha így haladunk pár év múlva már ezzel sem lesz probléma:)). „Lemerültem”, és nem tudtam használni  a telefonomat. Amióta ezt a készüléket megkaptam miden pillanatban a facebook-ot, az sms-eket, az e-maileket lesem, mindenkivel itt beszélgetek. Teljesen kétségbe estem. Megbeszéltem egy találkozót x órakor. Késésben voltam, de nem tudtam a chaten megírni, hogy késem várj meg, nem tudtam a GPS-en megnézni pontosan hol van az a kávézó, a BKV menetrend alkalmazásban,hogy melyik buszra kell felszállnom és nem tudtam felhívni az anyukámat, hogy még nem megyek haza ne idegeskedjen jól vagyok. Ezek mind megoldható problémának tűntek és meg is oldottam de sokkal egyszerűbb ha ezeket  megoldja "helyettem". 
Ellustultunk, hiszen kiszolgálnak minket. Kell ez nekünk?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése