2013. szeptember 18., szerda

IKT? Mi az, miért jó nekünk?

Mit tehetnek velünk az IKT eszközök?

Szép jó napot kívánok minden kedves olvasómnak!

A blog megalapítója ír most nektek!
Először kicsit magáról és az adott helyzetről:                                                                                                                           Az egyetem, ahova járok az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar. Harmad éves nappalis hallgató vagyok. Tanulásban és értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányon tanulok.  A tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányomon belül van egy órám, amit kötelezően választható tanegységként vettem fel erre a félévre. A kurzus neve: Infokommunikációs eszközök (IKT) és web 2.0 a gyógypedagógiába.
Amikor felvettem ezt az órát, az első kérdésem már az óra nevével volt kapcsolatos. Mik azok az IKT eszközök? És milyen hatással lehetnek ránk?  Erről írogatok most egy kicsit!
Ebben a cikkben sok minden kiderül, hogy mik is azok az IKT eszközök.  De ami engem jobban foglalkoztatott, hogy vajon ezek az eszközök milyen hatással lehetnek ránk? Némi fogalmam már volt ugyanis az IKT eszközök mi voltáról.
Én a cikk elolvasása után a következő álláspontomra jutottam, amivel megválaszolnám is egyben a feltett kérdésemet.
Ezek az eszközök a tudást szállítják számunkra, illetve a tudásunk fejlesztésére adnak lehetőséget. Viszont ez a fajta tudás megszerzés egy drágább eljárás, mint a könyvtárazás illetve az olvasás. Én bevallom őszintén az egyetememen kívül csak alapítványi iskolákban találkoztam velük, gondolok itt főként az interaktív táblára. Ha már meg nézek egy képet róla, hogy mi is az a interaktív táblák, akkor látható, hogy nem csak súlya, de ára is van ennek a tábláknak.
A kérdésem, amit a következő itt lévő irományomba fogok közzé tenni, ezek után az, hogy, vajon jó ha van sok pénzed, azaz IKT eszközökkel segítségével tanulsz, vagy megelégszel azzal, hogy kevés pénzed van, és ezért könyvtárban ücsörögve szerzed meg a tudást? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése