2013. szeptember 21., szombat

Játékos tevékenységek IKT eszközökkel az óvodában!!!

Játékos tevékenységek IKT eszközökkel az óvodában!!!

Kedves Olvasóim!

Szolomahina Angelika vagyok,az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Kar negyedéves hallgatója.Tanulmányaimat a tanulásban akadályozottak pedagógiája és a szomato pedagógia szakirányokon folytatom.

A blogolásom oka kötelező választható kurzus,Infromkommunikációs (IKT) eszközök és web 2.0 a gyógypedagógiában.


Játékos tevékenységek IKT eszközökkel az óvodában!!!

Az Infokommunikációs Technológia megjelenése az innovatív szemléletű óvodákban a gyermekek életkori sajátosságaihoz igazítva része a mindennapoknak. A ma felnövő gyermekek életében a digitális mechanizmus természetességgel van jelen.


Az óvodások könnyen ráéreznek a technikai alkalmazások kezelésére, az interaktív tábla működtetésére, ezért az óvodai nevelésben használt számítógépes programokat és online játékokat kiemelt gondossággal kell kiválasztani. Az óvodás gyermek legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége a játék, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni. Az óvodai élet struktúrájába ezért úgy kell beilleszteni az informatikát, hogy a 3-7 éves korú gyermekeket jól megválasztott, számukra fejlesztett szoftverekkel és online alkalmazásokkal kínáljuk meg. A játékos oktató szoftvereket mindig egy adott témakörhöz ajánljuk, amik az interaktív táblán jól használhatóak.

A gyermekek találkozása a számítógéppel és az interaktív tábla játékos alkalmazása változatossá teszi az óvodai életet, új felfedező utakat járnak be és nem utolsó sorban emberséges és gyermekbarát hatásával is megismerkedhetnek. Az óvodások otthonról hozott digitális tapasztalataira is hangsúlyt kell fektetni. A szülők tájékoztatása is kiemelt feladat. Fel kell hívni figyelmüket a biztonságosabb internetezés fontosságára, alapvető szabályaira valamint informálni kell őket a világhálón megjelenő veszélyekről és azok lehetséges kezeléséről. Meg kell ismertetni a szülőket azokkal a multimédiás oktató szoftverekkel és fejlesztőprogramokkal, amiket a gyermekek veszélytelenül igénybe vehetnek akár otthoni környezetben is. Tudatosítani kell bennük, hogy a számítógép, az interaktív tábla és egyéb informatikai eszköz előfordulása a játékos környezetben nem más, hagyományos játékeszköz helyettesítője, csupán egy játék, ami segítség a játékos tanulási folyamatban, továbbá a gyermekek értelmi képességeire és kreativitására irányuló kiegészítő konstrukció.

Az iskolai oktatásban már számtalan interaktív taneszköz és a tananyag elsajátítását segítő gyűjtemény, módszer áll rendelkezésre az innovatív, kreatív pedagógusok számára. Az óvoda-iskola átmenet könnyebb áthidalására a tanítási-tanulási folyamatba és a gyermekek játékosságára építve a 21. század követelményeinek megfelelve az IKT eszközök alkalmazása hatékony szerepet tölthet be a működés javításában.
(Forrás:http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=1240)

1 megjegyzés:

  1. Angelika, kicsit félreértette a feladatot, az nem elég (és nem is fair), ha más cikkből másol be ide blogbejegyzésnek szöveget. A saját nézőpontját, véleményét, észrevételeit kell megfogalmaznia, akár egy konkrét cikk kapcsán, akár általában a témáról gondolkodva.

    VálaszTörlés